Patch it up!

Marijke Bleijswijk


De jaren ’90 look is nog steeds hot. Na de choker-kettinkjes keren nu de strijkemblemen terug. Op straat, maar helemaal in de festivalscene kan je er niet omheen: jongeren met vrolijke gekleurde patches op jacks, jeans en tassen. Populaire winkelketens liggen er vol mee en de Gucci Flagshipstore in Milaan is omgevormd tot een waar patches-walhalla. Maar de echte coolkids streven naar uniciteit, zij strijken de emblemen liever zelf op en customizen (oude) kledingstukken geheel naar eigen stijl.

Ben je echt goed in het customizen van kleding? Dan kan je er zelfs geld mee verdienen. Zo versieren de meisjes achter Black Label Amsterdam (B.L.A.) vintage kledingstukken. Ze geven de kledingstukken een fancy twist door te werken met emblemen, bloemen en vooral veel glitters. JACKA, een ander door Amsterdamse jongeren opgericht merk, beschildert de achterkant van spijkerjacks met kleine coole kunstwerkjes. “Let’s go bananas!”

 

Disclaimer Back to top