Finalisten van de Grote Reclame Prijs zijn bekend!

Youngworks


Na drie spannende juryrondes kwam de kinderjury woensdagmiddag 6 februari bijeen voor de laatste juryronde van de Grote Reclame Prijs. Op het hoofdkantoor van Nickelodeon beoordeelden de kinderen de winnende reclamespotjes van de afgelopen juryrondes door een top 5 te maken. Samen bepaalden ze ook welke commercial zij de allerbeste vonden. De vakjury was dit keer ook aanwezig en stelde hun top 5 samen. Ook de vakjury bekroonde één van de reclames tot de beste. Dat was nog wel even spannend, want was de nummer 1 van de kinderjury ook de nummer 1 van de vakjury?

Vakjury
Bijzonder tijdens deze laatste stemronde was de aanwezigheid van de vakjury, bestaande uit vijf professionals uit het vakgebied en de wetenschap. Na een korte speeddate waarin de kinderen kennis maakten met de vakjury en andersom, gingen de jury’s uiteen om de geselecteerde commercials te bekijken. Deze acht commercials zijn uitgekozen na de voorselectie in de vorige juryrondes en de online stemmen via de website van de Grote Reclame Prijs. Apart van elkaar beoordeelden beide jury’s, via het inmiddels bekende scoreboekje, de reclames op de vastgestelde criteria: grappig, duidelijk, interessant, origineel, eerlijk en mooi gemaakt. De reclames die beoordeeld werden (in willekeurige volgorde):

  • Stichting Dierenlot
  • Duo Penotti Hazelnootpasta (Peeters Produkten)
  • Groente & Fruit (Groentenenfruit bureau)
  • Hi Young (KPN)
  • Kikakoekenbakkers (Honig)
  • Honey Loops ontbijtgranen (Kellogg’s)
  • Meeskees (Entertainment One Benelux)
  • Pestweb (Stichting APS)


Uitreiking Grote Reclame Prijs
Ook dit keer was de kinderjury behoorlijk kritisch. Sprong die ene commercial er tijdens een vorige juryronde nog bovenuit, dan bleek het nu toch een minder goede reclame te zijn dan de jury dacht. De kinderjury en de vakjury hebben allebei een top 5 opgesteld en deze vervolgens aan elkaar gepresenteerd. Langzaam bouwden beide jury panels op naar de, volgens hen, leukste commercial. Dat was nog spannend tot op het eind, want had de vakjury dezelfde nummer 1 als de kinderjury? Dit gaan we natuurlijk nog niet verklappen, want de top 5 van de kinderjury en de vakjury zegt nog niet alles over de winnende commercial. Er kan tot aan de prijsuitreiking in juni op alle acht commercials gestemd worden via de website van de Grote Reclame Prijs. Op de Kids Insights Day op 20 juni dit jaar wordt de winnaar van de Grote Reclame Prijs feestelijk bekend gemaakt.

Disclaimer Back to top

Youngworks.nl maakt gebruik van cookies:

Bevestig alstublieft, als u onze tracking cookies accepteert. U kunt ook de tracking weigeren, zodat u onze website kunt blijven bezoeken zonder dat er gegevens naar externe services worden verzonden.