Wij verbinden merken en organisaties met jongeren. Om daarin te slagen zijn inzicht, strategie en verandering de drie sleutelbegrippen. Niet zo gek dat wij die expertises daarvoor in huis hebben.

Expertise

Research

Na twintig jaar onderzoek onder kinderen en jongeren weten we veel over de doelgroep en de steeds sneller veranderende jongerencultuur. We geloven in de kracht van face-to-face contact: kwalitatief onderzoek, indien nodig in combinatie met kwantitatieve verdieping. Voor iedere vraag en doelgroep stellen we de meest passende methodiek voor. Ons onderzoek levert inzichten en inspiratie, en leidt tot concrete adviezen voor marketing en communicatie.

Bekijk cases

Hoe we dat doen

  • Insights en trendonderzoek
  • Co-creatie sessies
  • Interviews, duo- en groepsgesprekken
  • Drijfveren- en segmentatie-onderzoek
  • Pre- en posttesting
  • Onderzoek via WhatsApp, Insta en FB
  • Online onderzoek
  • Customer journey onderzoek
  • Op stap sessies / safari’s
  • Open dag scan
Expertise

Strategie en creatie

Wij weten wat jongeren mooi, goed en grappig vinden, wat hen bezighoudt, welke taal ze spreken. We ontwikkelen strategieën en concepten die passen in de leefwereld van jongeren. Jongeren denken mee in co-creatie sessies en met deze feedback scherpen we ruwe ideeën aan. We maken creatief werk waarmee we merken en organisaties met jongeren kunnen verbinden.

Bekijk cases

Hoe we dat doen

  • Strategie en concept
  • Merkpositionering
  • Employer branding
  • Employee engagement
  • Internal branding
  • Social mediastrategie & planning
Expertise

Inspiratie-
sessies en workshops

Tijdens onze inspiratiesessies, workshops en trainingen doen deelnemers nieuwe ideeën en vaardigheden op om zich beter te verbinden met jongeren. We combineren onze inzichten over jongeren met praktijkcases en interactieve werkvormen en prikkelende vragen en opdrachten, van een quiz over jongerentrends tot een motivatietest. In sessies betrekken we jongeren graag actief. Zo creëren we veel co-creatiesessies waarin alle betrokkenen – jongeren, docenten, marketeers, werkgevers en ouders – kunnen en willen leren en uitwisselen.

Bekijk cases

THEMA’S DIE WE VAAK BEHANDELEN

  • Jongeren motiveren
  • Jongerentrends
  • Communiceren met jongeren
  • Millennials op de arbeidsmarkt
  • Generatie Z
  • Studiekeuze
  • Puberbrein Binnenstebuiten
  • Talentontwikkeling
  • Jongeren online
  • Klassenmanagement en groepsdynamica

Wil je meer weten over onze inspiratiesessies en workshops? Vul hieronder je gegevens in. Dan ontvang je onze leaflet met ons complete aanbod en nemen we contact met je op.

Boeken & publicaties


Puberbrein
binnenstebuiten

Het boek Puberbrein binnenstebuiten maakt inzichtelijk hoe jongeren zich in deze periode ontwikkelen en toont aan waarom ze juist dán behoefte hebben aan duidelijke grenzen en goede begeleiding.

Koop dit boek

Motivatie
binnenstebuiten

Het boek Motivatie binnenstebuiten van Huub Nelis en Yvonne van Sark bevat meer dan 100 concrete tips om jongeren te helpen hun motivatie te ontdekken en is een praktisch en beeldend boek voor ouders, docenten en managers.

Koop dit boek

Talent
binnenstebuiten

Talent binnenstebuiten is een praktisch boek vol prikkelende verhalen, hardnekkige mythes en bewezen feiten over talentontwikkeling. Interessant voor stagebegeleiders, HR managers, mentoren, docenten en ouders.

Koop dit boek

Whitepapers


Burn-outs onder young professionals

Van de jongste groep werknemers (tussen de 25 en 35 jaar) geeft 19,5% aan regelmatig burn-out gerelateerde klachten te ervaren. Sommigen van hen zeggen zelfs dagelijks uitgeput te zijn door werk. Hoe komt dat nou precies? En wat kun jij als werkgever doen om jouw jonge medewerkers gezond te houden? Je leest er alles over in deze whitepaper.

Laat je gegevens achter om de download te starten.

Je gegevens zijn bij ons in goede handen. In ons privacy statement staat hoe wij met persoonlijke gegevens omgaan.

De nieuwe generatie op de werkvloer

Millennials zouden ambitieus zijn, hard willen groeien en disruptief denken. Maar zijn óók eigenwijs en snel ergens op uitgekeken. Ga er maar aan staan als werkgever! In hoeverre kloppen deze uitspraken? En hoe creëer jij als werkgever verbinding met deze starters? In deze whitepaper vind je handvatten om ze te begrijpen, begeleiden en stimuleren.

Laat je gegevens achter om de download te starten.

Je gegevens zijn bij ons in goede handen. In ons privacy statement staat hoe wij met persoonlijke gegevens omgaan.

BetaMentality

Nederland kent een breed scala aan bèta-technische opleidingen. Toch kiest maar 17% van de Nederlandse jongeren voor een toekomst in deze sector. Hoe kun je jongeren enthousiasmeren voor bètatechniek? Maak via het BètaMentality-model kennis met vier bèta-types, zodat jij ze kan prikkelen tot een keuze voor bètatechniek.

Laat je gegevens achter om de download te starten.

Je gegevens zijn bij ons in goede handen. In ons privacy statement staat hoe wij met persoonlijke gegevens omgaan.

Care Segmentatiemodel

Vergrijzing en de toename van zorgbehoevende leiden tot een hogere zorgvraag. Tegengesteld kiezen minder jongeren voor een toekomst in de zorg. Om de belevingswereld van jongeren ten aanzien van de zorg te begrijpen is het Care-Segmentatie-model ontwikkeld. Het geeft inzicht in motivatie plus richtlijnen voor succesvolle jongerenbenadering.

Laat je gegevens achter om de download te starten.

Je gegevens zijn bij ons in goede handen. In ons privacy statement staat hoe wij met persoonlijke gegevens omgaan.

Cultureel Jongeren Profiel

Twee derde van alle jongeren vindt kunst en cultuur belangrijk voor onze samenleving. Dit betekent niet dat ze volop in musea te vinden zijn: de concurrentie met andere vrijetijdsbesteding is groot. Het Cultureel-Jongeren-Profiel biedt aanknopingspunten voor cultuurinstellingen en professionals om jongeren effectiever te motiveren tot cultuur.

Laat je gegevens achter om de download te starten.

Je gegevens zijn bij ons in goede handen. In ons privacy statement staat hoe wij met persoonlijke gegevens omgaan.

Excellentiemodel

De aandacht voor excellentie in het onderwijs toegenomen. Maar hoe denken jongeren zelf over uitblinken? Wat willen ze in de toekomst en hoe gaan ze dit bereiken? Het excellentiemodel biedt praktische handvatten voor opvoeders, ouders, docenten en coaches om excellentie te stimuleren.

Laat je gegevens achter om de download te starten.

Je gegevens zijn bij ons in goede handen. In ons privacy statement staat hoe wij met persoonlijke gegevens omgaan.

Jongeren en mobiliteit

Liever met het OV of de fiets? De verschillen in mobiliteit voorkeuren tussen 15 – 24-jarigen zijn enorm: dit heeft te maken met mogelijkheden, de invloed van ouders of belangrijke life events, zoals gaan studeren. Krijg grip op jongeren en mobiliteit met ons onderzoek naar jonge verkeersdeelnemers. Voor nu en de toekomst.

Laat je gegevens achter om de download te starten.

Je gegevens zijn bij ons in goede handen. In ons privacy statement staat hoe wij met persoonlijke gegevens omgaan.

Money Mindsets

In opdracht van stichting Weet Wat Je Besteedt voerden YoungWorks en Motivaction een onderzoek uit onder ruim 1.200 jongeren naar ‘geld’. De uitkomst is Money Mindsets, een boekje dat inzicht biedt in jongeren en hun bestedingsgedrag. Lees hierin hoe jij als opvoeder of professional jongeren kan ondersteunen in financiële zelfredzaamheid.

Laat je gegevens achter om de download te starten.

Je gegevens zijn bij ons in goede handen. In ons privacy statement staat hoe wij met persoonlijke gegevens omgaan.

Young Mentality & Duurzaamheid

Hoe duurzaam zijn jongeren? En welke visie hebben zij op klimaatverandering of de energievoorraad? Als je weet hoe jongeren denken over duurzaamheid, kun je beter aansluiten op drijfveren en kom tot andere invullingen van Natuur en Milieueducatie. Deze publicatie biedt handvatten voor iedereen die met jongeren wil communiceren over duurzaamheid.

Laat je gegevens achter om de download te starten.

Je gegevens zijn bij ons in goede handen. In ons privacy statement staat hoe wij met persoonlijke gegevens omgaan.