Toekomstdromen

Campagne voor Technische Universiteit Eindhoven

VRAAG

Hoe interesseren we meer jongeren dan alleen concrete bèta’s voor de TU/e en zorgen we voor een grotere instroom?

INZICHT

Het is een hardnekkig misverstand: alleen concrete bèta-types, de echte techniek-doe-het-zelvers, willen naar een Technische Universiteit. Youngworks onderzocht de houding van jongeren ten aanzien van technische opleidingen en kwam tot een ander inzicht: er is een veel grotere groep technisch geïnteresseerden, namelijk jongeren met een NT/NG-profiel én met maatschappelijke en/of carrièremotieven.

AANPAK

Om de jongeren met maatschappelijke en/of carrièremotieven te prikkelen voor een technische opleiding kozen we de strategie van de ‘Toekomstdroom’. In advertenties, film en activatie daagden we jongeren uit na te denken over hun idealen, deze te verwoorden en vervolgens ook te delen. De slotboodschap is dat bij het verwezenlijken van deze dromen ingenieurs en technische denkers een onmisbare rol spelen.

Beam your dream


Hulp nodig bij de wervingsstrategie voor jouw onderwijsinstelling?

Neem contact met ons op
voor de mogelijkheden.