Co-creatiesessie met pizza, over de toekomst van Delft

Update

Symposium: Company Meets Student

16e editie groot succes

Afgelopen maand werd alweer de 16e editie van Company Meets Student afgesloten met een inspirerend symposium. Dit project is een samenwerking tussen Youngworks en de Universiteit van Amsterdam waarbij studenten van de masteropleiding ‘Entertainment Communication’ werken aan actuele vraagstukken van verschillende organisaties.

Zeven weken lang hebben de studenten naar het symposium toegewerkt. Deze editie hebben ze aan cases gewerkt voor De Key, Schiphol, HiEurope, Oud Geleerd Jong Gedaan en het Van Gogh Museum. Bij het symposium, georganiseerd bij Youngworks op kantoor, waren naast studenten en docenten ook de opdrachtgevers aanwezig. De studenten presenteerden beknopt hun resultaten waarna er ruimte was om in gesprek te gaan met de opdrachtgevers. Het was weer een inspirerende dag voor alle partijen. Op naar editie nummer 17!

Lees hieronder de belangrijkste inzichten per case:

De Key
Woningcorporatie De Key wilde meer inzicht in de manier waarop ze met hun jonge huurders (27 jaar of jonger en studenten) over brandveiligheid moeten communiceren. De Key merkte namelijk dat huisregels betreffende dit onderwerp niet altijd worden nageleefd. Door middel van focusgroepen kregen de onderzoekers inzicht in dit vraagstuk. Uit het onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat studenten en jongeren op dit thema het liefst worden benaderd via e-mail. Het bericht moet kort en simpel zijn. Een opvallende headline is essentieel om hun aandacht te trekken. Én het design van de e-mail mag wat experimenteler/ minder formeel dan normaal. Het gebruik van emoji in de titel en de lopende tekst is bijvoorbeeld prima voor deze jonge doelgroep.

Meer weten over Company Meets Student en de mogelijkheden om zelf een vraag voor te leggen aan studenten? Neem contact op met Rutger van den Berg via 020-4199840 of rutger@youngworks.nl

Delen via social of mail.