Werken bij de Burger King

HMS Host

Opdracht

Voor HMSHost is het werven van nieuwe werknemers voor haar Burger King filialen een uitdaging. Bij een bijbaantje in de horeca denken jongeren namelijk niet meteen aan werken bij een fastfoodketen. Om erachter te komen waarom het aantrekkelijk is om bij Burger King te gaan werken, hebben we onderzoek gedaan onder huidige en potentiële medewerkers. Met behulp van de onderzoeksresultaten hebben we vervolgens een wervingscampagne gemaakt voor de doelgroep.

icon

Inzicht

We gingen in gesprek met huidige en potentiële werknemers en ontdekten dat het kiezen van een bijbaan om meer draait dan het maandelijkse loonstrookje. Een bijbaan is ook dé plek voor het maken van nieuwe vrienden. Dat sluit perfect aan bij de humor en luchtige spot die de werkcultuur van Burger King typeren. Er is alleen één probleem; dat ontdek je pas als je eenmaal bij Burger King werkt.

icon

Strategie

Vanuit dit inzicht ontwikkelde YoungWorks een strategie die zich focust op de positieve werkcultuur bij Burger King: Why so serious? Het gaat uiteindelijk om het plezier dat je met je team hebt!

Campagne: 'Burger King? Daar moet je wel een beetje geflipt voor zijn.'

Kortom, de lach regeert op de werkvloer en vanuit die kracht werd de campagne ontwikkeld: ‘Burger King? Daar moet je wel een beetje geflipt voor zijn’. Op Facebook en Instagram zetten we verschillende video’s in die deze boodschap uitdragen. Ga niet zeggen dat je leuk bent, maar laat het vooral zién. En niet alleen in de video’s, maar ook in het hele sollicitatieproces stond de vraag of jij geflipt genoeg bent voor het team centraal. Want waarom via een aanmeldformulier alleen maar standaardvragen laten invullen? Via www.werkenbijburgerking.nl vullen sollicitanten daarom hun favoriete emoji in. Want ja, werken bij Burger King, daar moet je natuurlijk wel een beetje geflipt voor zijn!

Delen via social of mail.
Close

BLIJF OP DE HOOGTE

Ontvang net als meer dan 6.000 anderen maandelijks jongerentrends, inspiratie en nieuw werk in je mailbox.