Vrijzinnige vrouwen

Update

JONGEREN. MAAK ER JE STUDIE VAN.

Pedagogische Wetenschappen

Opdracht

 

De universitaire studie Pedagogische Wetenschappen kampt met een structurele terugloop van het aantal eerstejaars studenten. Zeven universiteiten bundelden hun krachten en vroegen Youngworks om een nieuwe eigentijdse campagne.

icon

Inzicht
Studiekiezers in de bovenbouw van het vwo zijn weinig bekend met de studie Pedagogische Wetenschappen. En als ze de studie al kennen, is er weinig interesse in informatie vanwege het beperkte en ouderwetse beeld van de studie en toekomstmogelijkheden: ‘iets met probleemkinderen’ of ‘met kleuters spelen’.

Uit gesprekken met studiekiezers die zich oriënteren op gedragsstudies weten we dat zij meer dan gemiddeld maatschappelijk betrokken zijn, maar ook dat zij van betekenis willen zijn voor anderen. En als hen dan duidelijk wordt dat Pedagogische Wetenschappen de ontwikkeling van het individu centraal stelt, ja, dan is er natuurlijk geen mooiere belofte dan dat kinderen en jongeren zich ontwikkelen en groeien dankzij de inzichten van een pedagoog.

icon

Idee
Met de belofte ‘Jongeren. Maak er je studie van.’ sluiten we aan op actuele maatschappelijke thema’s: hoe ga je om met kinderen en social media, hoe leren jongeren het best, hoe gaan we om met digitalisering en radicalisering, hoe zorgen we ervoor dat kinderen en jongeren hun talenten kunnen ontwikkelen? De campagnebeelden en vragen roepen een reactie op bij jongeren: ze hebben er een mening over, willen weten hoe het in elkaar zit. De thema’s hebben, zo bleek uit de gesprekken met potentiële kiezers, direct betrekking op hun eigen ontwikkeling en hun wereld.

Social advertising

Ads op Instagram en Facebook zorgen voor (social) engagement met de opleiding en linken naar maakerjestudievan.nl. Hier vinden studiekiezers een korte introductie van Pedagogische Wetenschappen en klikken zij direct door naar de universiteit van hun keuze.

Print

Door het verspreiden van posters op middelbare scholen bereiken we nog meer scholieren én hun studieadviseurs.

Delen via social of mail.
Close

BLIJF OP DE HOOGTE

Ontvang net als meer dan 6.000 anderen maandelijks jongerentrends, inspiratie en nieuw werk in je mailbox.